Jacht

2014-07-20nr rej.  POL 12121, port macierzysty Szczecin

MMSI 261021830,

Call Sign SPS2984, Typ Dompkruiser 860,

Wyprodukowana w holenderskiej stoczni ABMA‘S Jachtwerf, Sneek w 1978 roku Kadłub i pokład stalowe gr. 4mm (first class ships Mild Steel). Kolor kadłuba black-blue, pokład teakowy, nadbudówka biała. Ożaglowanie typu slup, powierzchnia żagla 40m2. Centralny kokpit.

Wymiary:


Długość: 860cm (28ft.) Szerokość: 278cm Zanurzenie: 120cm Ciężar 5000kg, w tym 1300kg balast.

Żagle (10 szt.):


Groty:

Grot marszowy (G1) z 3 refbantami – 18 m2 Grot marszowy (G2) z 3 refbantami – 18 m2

Sztaksle:

Genua (G) 170% (roler Harken ESP-1) – 22 m2 Fok marszowy (Fm) 110% (roler) – 12,5 m2 Fok silno-wiatrowy (Fsw1)90% (roler) – nowy (Run Sails) – 10 m2 Fok silno-wiatrowy (Fsw2) Gaastra 80 % (baby sztag) – 5,6 m2

Sztormowe:

Trajsel (T) Fok sztormowy (Fs1)70% (baby sztag) Hobart Orange – nowy (Run Sails) – 4,0 m2 Fok sztormowy (Fs2) 60% (baby sztag) – 3,8 m2 Spinaker (S) 15,0 m2

Takielunek:


(wymieniony w październiku 2013 – W.Marciniak, Szczecin): Stalówka nierdzewna fi 6mm, zaciski i ściągacze Blue Wave, Sztag (baby), wypinany, z hakiem typu pelikan. Sztag sztywny – stalówka fi7 mm z rolerem Harken ESP-1 (linka operacyjna fi 8 mm). 2 Achtersztagi, wanty topowe, wanty kolumnowe przednie, wanty kolumnowe tylne. Zdemontowany takielunek pozostaje, jako rezerwa.   Reling – linka fi 4mm w osłonie pcv (nowa).

Silnik


silnik stacjonarny, diesel, Farymann 20 KM. Przekładnia HURTH marine gearbox, śruba trzypłatowa. Za śrubą, na wale, nóż do cięcia lin. Zbiornik paliwa Vetus 80l, z pomiarem poziomu paliwa.

Wyposażenie nawigacyjne i radiowe:


Radar Furuno M-1623, GPS32 Furuno, GPS Garmin C60S – ręczny z anteną AIS Carbon CTRX Navtex Clipper, Echosonda Target 2 z wyświetlaczem w kokpicie, Echosonda Furuno z logiem skrzydełkowym i czujnikiem temperatury wody+multidisplay Raymarine 70i w kokpicie (sieć NMEA – wszystkie sygnały na wyświetlaczu – głębokość, temp.,GPS, AIS, poziom płynów w zbiornikach, napięcie instalacji itp.), Radio UKF-ICOM IC-M411 z DSC, antena na topie masztu (rezerwowa na bramie), Ręczna UKF ICOM IC-M71, Autopilot Raymarine SPX-5 rumplowy (1+1 rezerwowy). Samoster wiatrowy – selfmade, Laptop nawigacyjny stacjonarny DELL z oprogramowaniem nawigacyjnym OpenCpn i zestawem map na cały świat. Laptop przenośny PANASONIC CF18-Taughbook z programem OpenCpn i zestawem map. iPad4 Wi-fi Apple – z programem iSailor i mapami podejściowymi wybranych akwenów – w wodoodpornej obudowie – jako chartploter w kokpicie (w razie potrzeby). Radioodbiornik – Sangean ATS-909X z SSB do odbioru faxymil pogodowych, Radioodtwarzacz CD Sony (2 zakresowy UKF,LW) + 4 głośniki. Antena aktywna Wi-Fi, zbierająca sygnał z odległości do 1 km. Telefon satelitarny INMARSAT. Zestaw lamp nawigacyjnych: – światło masztowe – silnikowe, – top masztu: Lampa 3 – sektorowa LED + lampa kotwiczna LED. Zestaw podstawowych map papierowych + przyrządy do nawigacji klasycznej kompas sterowy z namiernikiem Sekstant, chronometr i niezbędne wydawnictwa. Jimmy Cornell World Woyage Planner Jimmy Cornell’s – Ocean Atlas Wielki zbiór locji, spisy świateł, MKS, MPZZM, Poradnik medyczny  i innych niezbędnych wydawnictw – większość w plikach [pdf], część w wydrukach.

Wyposażenie ratunkowe i bezpieczeństwa:


Tratwa ratunkowa LALIZAS (ocean) 4 osobowa Soft pack (Iso-Raft CE ISO 9650-1), EPIRB Kannad Safelink Manual+GPS, Radiopława osobista PLB-1, Kamizelki ratunkowe Crewsaver x3, koło ratunkowe z pławką świetlną i z 30m linki, rakiety spadochronowe, flary, pławka dymna, Radio UKF z DSC. AIS Carbon, aktywny z displayem w kokpicie. Reflektor radarowy.  Dodatkowe, szczelne klapy,  zamykające hermetycznie obydwie zejściówki – odcinające wnętrze jachtu, na wypadek bardzo złych warunków.

Wyposażenie pokładowe:


KOTWICE:  kotwica CQR 18kg (33 m łańcucha 8mm), kotwica Bruce’a 16kg – nierdzewna, kotwica Fortress 15kg, 2 kotwice gumowo-metalowe po 9kg), kotwica – drapak 1,5kg. Winda kotwiczna manualna Vetus. DRYFKOTWY: 2 x dryfkotwa + 100m liny poliamidowej 18mm. RUMPEL REZERWOWY (stalowa replika oryginalnego rumpla mahoniowego).  POMPY ZĘZOWE:  pompa kokpitowa – 1x Whale Henderson Compac 50, pompa pod pokładem – 1x Whale Henderson Compac 50,  pompa dodatkowa, z napędem elektrycznym, uruchamiana automatycznie lub manualnie.  Sprayhood (szprycbuda), tent przeciwsłoneczny, zabudowa domkowa kokpitu.  Brama rufowa.  Instalacja do zbierania deszczówki.

Wyposażenie elektryczne:


Akumulatory  AGM 4 x 95 Ah, pracujące równolegle, w układzie 3+1 . 2 panele solarne: 2 x 50 W zainstalowane na stałe na bramie rufowej. Mobilny panel solarny 120W na śródokręciu.  Generator wiatrowy Rutland 540, o mocy 50W, zainstalowany na bramie rufowej.

Wyposażenie sanitarne, kambuzowe i hotelowe:


5 koi – 1 koja podwójna w forpiku, 1 koja pojedyncza w mesie, 2 hundkoje w kabinie rufowej (służą raczej jako bagażowe). Oświetlenie kabin – LED. Ogrzewanie Webasto Air Top 2000. Zbiornik wody – stal nierdzewna poj.130l, elektryczna pompa freshwater, pompka nożna wody słodkiej pompka wody zaburtowej – nożna, zlewozmywak nierdzewny z baterią, filtr do wody Katadyn Pocket. Kuchnia spirytusowa 2 palnikowa Origo 3000, Piekarnik Omnia backofen – do wypieku chleba. W rezerwie kuchenka Multifuel. Chłodziarko-zamrażarka 12V. Toaleta morska Plastimo, zbiornik nieczystości – Plastimo.  Nawiewnik na luk przedni.  Odsalarka wody morskiej – demobil armii USA (wypożyczona od Aleksandra Doby na czas wyprawy).  Oczekiwana autonomia żeglugi -ok. 6 miesięcy (przy żegludze solo).

Wyposażenie inne:


Ponton Arimar 240,  silnik zaburtowy Honda BF-2,5, 2 stanowiska do trollingu (wędki).

Ubezpieczenie:


Jacht posiada polisę OC (Third Party Insurance) Pantaenius (do 5mln EUR).  Nie posiada polisy Casco – PANTAENIUS ustami swojego przedstawiciela – firmy NAUTICA NORD z Gdyni, odmówił ubezpieczenia jachtu (CASCO) na wyprawę. Nie przedstawił oferty, nie zapytał o szczegóły, nie zaproponował warunków/składki uwzględniającej specyficzne ryzyka jakie mogą powstać podczas wyprawy, lecz po prostu odmówił, uzasadniając to polityką firmy Pantaenius.  Tym samym zmuszony zostałem do wypowiedzenia, z końcem kwietnia 2014r,  dotychczasowej Umowy CASCO z Pantaeniusem (pozostało Third Party – czyli OC ). Ofertę ubezpieczenie kosztów leczenia na cały świat i na cały okres wyprawy przedłożyła f-ma UNIQA.